Dnes Facebook spúšťa novú funkciu s názvom Nearby Friends. Vašim priateľom umožní vidieť približnú vzdialenosť ako ste od seba ďaleko. Takisto môžete zdieľať vy svoje presné, priebežné umiestnenie s priateľmi po obmedzenú dobu. Aj keď sa vám môže zdať, že Facebook sa snaží nejako votrieť do vášho súkromia, v skutočnosti snahou tejto funkcie je opäť zblížiť ľudí v reálnom svete namiesto online sveta.  Nearby friends bude spustená v nadchádzajúcich týždňoch pre platformy IOS a Android.

Facebook nearby friends

 

Ako to vlastne funguje ?

Táto funkcia našťastie funguje na vzájomné recipročné „povolenie“  t.j. lokalitu vašich priateľov v blízkosti môžete vidieť len keď povolíte zobrazovanie svojej lokality. Nearby friends bude poskytovať ten istý spôsob nastavenia súkromia ako vo vašom news-feede (novinkách) – to znamená že vaše Nearby friends statusy môžete nechať zobraziť všetkým, niekomu, alebo žiadnemu z priateľov.

Funkcia presného umiestnenia bude umožňovať zobrazenie presnej lokality vás a vášho priateľa na mape po určitú dobu, ktorú si zvolíte – pravdepodobne na rýchlejšie nájdenie toho druhého v dave. Po uplynutí nastaveného času sa aplikácia vráti do štandardného režimu, kedy budete upozornení keď sa objavia na blízku nejakí priatelia, ale neuvidíte ich presnú lokalitu na mape.

Facebook nearby friends share

Na získanie vašej lokality použije Facebook GPS súradnice. Facebook tvrdí, že aplikácia si z vašej batérie ukrojí približne 0,3 % až 0,4 % za hodinu. 

Ak nebudete mať túto funkciu zapnutú, Facebook sa bude snažiť prehovárať vás tým, že môže zobraziť notifikácie vo vašich novinkách typu „3 vaši priatelia sú nablízko – zapnite Nearby Friends aby ste videli, kto to je, a ako blízko sú.“

Nearby friends ako jeden z dôvodov na zobrazovanie reklamy ?

Facebook tvrdí, že táto funkcia nebude použitá na cielenie reklamy. Ale nemožno poprieť aké sú pre Facebook cenné tieto údaje. Predstavte si že vo vašich novinkách uvidíte reklamy na obchody, alebo reštaurácie, ktoré sú neďaleko od vás. Takýto typ reklamy by určite bol pre užívateľov relevantnejší a pre podnikateľov zase efektívnejší.

Aký je váš názor na túto funkciu ? Budete ju používať ?

Peter Németh

Peter Németh

Peťo sa aktívne venuje webom od roku 2009. Pracoval na rôznych pozíciách, ale najradšej spomína na prácu v ui42, kde pôsobil ako Sales & Marketing manager. V súčasnosti má viacero vlastných online projektov, na ktorých si zdokonalil svoje zručnosti, hlavne v oblasti online marketingu. Rád si potrpí na funkčný dizajn a na dáta podložené webovými štatistikami.

Zanechajte komentár