Zákaznícke skupiny slúžia v Prestashope hlavne na rozdelenie zákazníkov do rozdielnych skupín. Každá skupina môže mať:

  • zľavy pre odlišné kategórie
  • zobrazovať alebo nezobrazovať ceny pri produktoch
  • zobrazovať alebo nezobrazovať moduly

 

Je možné, že raz narazíte na problém s pridávaním novej zákazníckej skupiny. Po vytvorení skupiny (v menu Zákazníci > Skupiny > Pridať novú skupinu), zákazníci z tejto skupiny nevidia všetky produkty vo Vašom eshope. Problém je, že novo vytvorená skupina nie je zapnutá pri kategóriach. Pri veľkom množstve kategórii by to obnášalo upravovanie každej kategórie zvlášť, kde novú zákaznícku skupinu priradíte do danej kategórie a tým sú produkty v tejto kategórii viditeľné pre zákazníkov.

 

Na screenshotoch si ukážeme proces:

1. Otvoríte zoznam kategórii

zakaznicke-skupiny-1

 

2. Otvoríte danú kategóriu a priradíte novú skupinu k tejto kategórii

zakaznicke-skupiny-2

 

Pri veľkom množstve kategórii môže byť opakovanie procesu časovo náročné. Preto je aj druhá možnosť.

 

Pozor! Nasledovnú možnosť odporúčam iba pre zdatných používateľov alebo programátorov:

  1. Otvorte si editor Vašej databázy MySQL (v mojom prípade phpmyadmin)
  2. Prejdite do SQL príkazového riadku
  3. Naša nová skupina má ID 4 a preto v nasledujúcom SQL príkaze je číslo 4. Vy ho nahraďte svojim ID. “INSERT INTO ps_category_group (id_category, id_group) SELECT id_category, 4 FROM ps_category_group WHERE id_category > 3 GROUP BY id_category”
  4. SQL príkaz odošlite a priradenie novej skupiny do všetkých kategórii si overte v administrácii Vášho obchodu.

 

Matej Gábriš

Matej Gábriš

Maťo vyvíja weby a webové aplikácie od roku 2007. Za to obdobie si prešiel väčšími aj menšími projektmi, na ktorých sa veľa naučil. Špecializuje sa na CMS Wordpress a PrestaShop. Vyštudoval grafickú školu, vďaka čomu ovláda grafické programy na jednotku.

Zanechajte komentár